fredag 26 mars 2010

Bikes: Yamaha AS1 125cc GYT

Då var det dags för 125cc Yamman, den "lill lille" ...i takt med att det blev ljusare och att man ser ett slut på denna eländiga vinter så har renoverings tarmen börjat göra sig påmind.. sålunda kastade jag mig över GYT racern och har gjort enorma framsteg, fick så mycket gjort på en vecka att jag genast frågat mig varför jag inte började i höstas !!!...fan va stolt jag är!

då ramen var krokig och vind fick jag rikta den vilket skulle visa sig var ett större jobb... men här har vi börjat komma rätt..!
allt var snett och vint, sving, svingfäste, bakvagga osv..

nyrenoverat,, gaffel och hjul..


va snyggt det blir!.. här gick det åt en del "armbågs fett"..

framnavet..luftat rejs mässigt

...lackat och klart...nu är den äntligen ett rullade schassi, ett steg närmare pojkdrömmen...

passade på att göra några förstärkningar på ram och sving , men har gjort det så att ska passa in i konceptet tidsmässigt..


satte dit de gamla rejs däcken för att få den rätta känslan!!
...nu är det dags för motorn och kåpor.. vi hörs..! riinga diiinga ding..









1 kommentar:

  1. Hej!
    Har lagt in länkning från min sida till din, hoppas att det är OK.
    MVH
    Lasse Lansdowne Camenius,
    Featherbed Meadows,
    www.nortonlasse.se

    SvaraRadera