lördag 17 april 2010

Bikes: Yamaha YAS1 125cc GYT racer

Glasfibertanken under uppfixxning, var faktiskt så noga att jag öppnade den under och gjorde rent den..för att sedan plasta igen den.

..en heldel slipande blir det och tillfredsställelsen av att ha gjort det själv har en mycket hög faktor..

cutsen var sne och vind..och är det fortfarande..

efter grundfärg.. -några vita lager basfärg, som kan finslipas ner igen om jag inte är nöjd. Min tanke är om den läcker soppa så kan jag gå tillbaka i processen utan att förstöra fin lacken... sedan lägga på den röda randen och yamaha dekalerna som beställdes från Frankrike och lite schysst klarlack..


..nu kan jag fylla soppa och den läcker inte! ..fan vad man är bra!


...dags för provstart: racern ute i friska luften efter år i malpåse


-vild thing you make my heart sing ...


....som en katt på språng


... den är fantastisk snygg att titta på, inbjudande och fantasieggande, men hur kommer den att kännas att köra??!
Här kommer sanningen: den jäveln ville inte starta!!

forts följer...




















1 kommentar: