söndag 2 oktober 2011

Bikes: Koppar racer

Surdegar lär var den senaste trenden i Stockholm!.. hörde att det även finns "surdegs hotell" där man kan förvara sin surdeg när man själv har semester! Så jag ringde dem och frågade om jag fick lämna in kopparhojen, men tyvärr,- omöjligt blev svaret!

Hos mig är surdegar hojar som av olika anledningar "kommit efter" och förvandlats till något man borde ta itu med.


Koppar racern har stått ett år på bänken efter kopplingshaveri förra året när den förlorade sin oskuld vid ett rejs. Det var då jag blev omkörd av mina egna lameller och kopplingen spred sig över hela Malmby! Den yttre stålskivan hittades inte, ingen stor sak kan tyckas.


Fast det just en sådan liten skitsak som gör att det blir en surdeg.


Nu är det fixat, ett lördags jobb och det är klart; fick ett tips att använda en gammal sågklinga som jag svarvade till rätt storlek, och filade, samtidigt fick den en ny krysskil och klack till fjäderkåpan. Tror att det ska hålla, det är ju ändå ingen R1,a !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar