måndag 11 juni 2012

Events: Local Citydump, Okelbo, Goodyear, Cresent

Idag var det dags fär att ängna sig åt det viktiga i livet, ett besök på den lokala skroten.
Jag skulle kolla om DKW stod kvar, men den var nu såld tiill Umeå och så ville jag se om det fanns några schyssta vagns hjul till mitt vagns projekt.  När jag tror att det inte finns mera att upptäcka där så faan tror att det finns mera. Både bilar och mc-skrotmos. Hittade en super fin Cresent tank, och bland alla skamfilade
 och nötta bilar där dekaler och lack sedan länge passerat sitt bäst före datum hittade vi ett mycket intressant bil objekt. En så kallad Ockelbo, från 1962, med ram från Duett, och Simca motor (trorjag) ett intressant hemma bygge, bara karossen ger fartrysningar, den har förvarats under tak (inlåst) så klart mycket intressant. Sedan var det ett stort antal ramar och nav/fälg/däck  med svår identitet. troligen AJS, och annat av intressse jag la ett bud på hela rasket..så vi får se.

En härlig vy;..skulle kunna var Staterna


..skulle idag bli stämda för hets mot media...

..hårda grabbar i Nyköping, undra när dessa härjade på raggar stråken i stan...





Ockelboarn, jäkligt spacad..
..kolla bara fronten, vilket härligt luftintag!!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar