onsdag 6 februari 2013

Bikes: Yamaha TD1C 250


Yamaha TD1C

"FAST AND FRACTIOUS"

Det bästa byte är när alla parter är nöjda!
Har bytt till mig ett original framhjul och ett par original förgasare till min TD1C racer.
Tommy Karlsson är en heders prick, jag är också en hedersprick, ett handslag räcker. Tommy fick mitt fontana nav, jag fick det efterlängtade navet. Framhjulet hade han kommit över när han köpte en Norton, och insåg att detta nav och fälg var så pass unikt så att det var bättre att det hamnade på rätt cykel. Förgasarna är ett parMikuni/Amal 27, ja ni kan se den lilla tidiga mikuniloggan på toppen av gasarna. Nu är ju min TD så pass trimmad så dess är för "små", men original är alltid original, och för att göra allt ännu roligare kommer dessa en gång från "Svindel Ville" i ett parti skrot från Staterna.Fälgen som är en DID fälg har en intressant märkning: YX74F, och som grädde på moset så har någon redan renoverat  framhjulet...bolt on kan man säga!
..den observante ser att den har felmonterade "armar"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar