fredag 5 september 2025

Det regnar och regnar...min T-ford fick svåra utlösningar. .bluppp,bloppp splash... Då den har varit på undantag i två år på grund av ett "high pitch noise"på diff klumpen. Men va fan i med vatten och lite allmänt koll. Sedan ut och köra. Det var bara att spola systemet. Då man ändå håller på så var det att slita av bakaxel för felsökning. Ska man bli glad eller gråta? Det visade sig att allt var nytt! Krondrev, pinjonen,knutkors. Brons lager och schimsen. Även bussningen i kardanröret och med uppdaterade koniska lager. Fan! vilken förtjänst ty dessa delar kostar. Var kom då ljudet ifrån? Jo om du använder de moderna koniska lager med en flyttbar mothåll så måste du slipa ner huvudet på "in sexan" annars ligger den an mot kardanrörets insida. En positiv sida av problemet är att det inte är standard utväxling det därför den går så fort.
















 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar