torsdag 11 november 2010

Memories: Själv jag, inte andra

Ibland är allt som vanligt : dvs inget speciellt händer, inga roliga mejl, eller intressanta telefonsamtal, utan bara som igår en helt vanlig "sketen" onsdag: snöglobb och ett trasig Ford Explorer som måste fixas hundar matas ....osv
Det är då man kollar lite i backspegeln, för att få inspiration till nya projekt.
I datorn har jag en mapp som jag kallar "Själv" där lägger jag in bilder som är självcentrerade och absolut subjektiva för mig, om mig....

...med "Red dog" trajan utanför Thomas på P&B Mcdelar i Göteborg på nittiotalet....

..Motoplast racern som jag köpte i lådor av Åke Jonsson i Motala allt var 1981 racing och nos satte ihop den och fixade och donade den blev jäkligt cool! .. den största maskin jag ägt, såldes senare till en snubbe i STHLM...


I ateljen i STHLM slutet 80-tal eller tidigt 90-tal, stolt Traja ägare, högstyre, kromat!...minns att cyllen lossnade (bultarna) utanför Ikea, ...oljan bara strömmade ut!.. men man tänkte att det är ju en traja!!



Sparreholm, hade hittat min tonårs vän . min alldeles egna S2a Kawa 350, 1971a.
Den stod i en fjällbod i Östersund, jag var jäkligt glad att återse den efter alla år....såldes senare, blev för mycket nostalgi..!!


Jämteböle i Västerbotten Stockholms trajan ¨som vistades i Norrland på somrarna, minns att Ove i Vännäs kunde höra när jag kom redan på infarten till Vännäs..den hade då totalt öppet megafon system..förde ett okristligt oväsen..



Sparreholm, custom gällde!! elförzinkad ram, porsche röd lack... vad jag inte visste när fotot togs var att det var ett stort jäkla hål i "inner huset" mot transen, spottade ut olja och luft ..fast jag var ovetande glad ändå!







1 kommentar:

  1. En vanlig onsdag när ingenting händer?
    Fick du inte ett telefonsamtal från huvudstaden som ledde till en fet beställning på ditt absoluta favoritverk "Stanley" i går?
    Och det är "ingenting" enligt dig?
    Vilka krav du måste ha …

    SvaraRadera