onsdag 5 januari 2011

Bikes CB250 racer

I höstas införskaffade jag mig en cb250 racer, som gått några år i Classic sägs var byggd av Nicke Porry någon gång.
Fast det mesta tyder på att Nisse Eriksson i Orrefors har varit inblandad. Motorn rev jag före jul och det mesta var ok, den var utrustad med lättat vevparti, NE kam och vippor och bearbetade kolvar...och portad.. det negativa var ett rejält nedslitet kamdrev och kedja... och lite annat!, så det blir total översyn.

...ramen inrakad och förstärkt helsvetsad..

...hjul från Suzuki 250..helt slut

..har bearbetat en gammal cuts som jag har haft liggande, breddade den för att passa..







3 kommentarer:

  1. Vem var det som sa:

    " Aldrig mer Honda !"

    ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara det..Förlåt!!

    /urban

    SvaraRadera
  3. Sådärja!!!

    Välkommen tillbaks till Honda-gänget !

    ;-)

    SvaraRadera