...den rackaren gick igång efter en hel del rengörning, lät fin i motor enl. gamla anteckningar så gjordes en genomgång med många utbytta delar för X antal årsedan.
Men säg den glädje som varar för evigt!!:)
Åkte glatt iväg på en lite test , in med ettan, sedan tvån helt ok.. trean , nu börjar det ta fart!, fyran; .. jäklar det går fort, in med femman, då!.. en strypt kalkon, en stucken gris! ..ett ofattbart tjutande från femte växeln.
Men det hade jag liksom anat då detta var det stora problemet med för lite smörj i lådan. Suzuki gick från 1200cc till 1600 på de senare modellerna, då femte drevet gick torrt och härdningen stack och drevet svarvades ned .... men den ska ju ändå rivas och förvandlas till en racer.
1400CC enligt Service bulletin T-3
SvaraRaderahttp://www.ozebook.com/compendium/techbuls/SerBulletin%20T%20Index%20plus%201-5.pdf
https://picasaweb.google.com/VenturiMoto/T500CrankChromeCase?feat=embedwebsite#