torsdag 1 december 2011

Bikes: Yamaha DS7 250cc reborn

En kuslig historia



Hasse kom förbi idag, med sig hade han en ram, som legat i hans uthus i 20 år, det visade sig vara en Yamaha DS7 250 ram. Hasse vet att jag har ett långt gånget missbruk i att vurma för Yamaha tvåtakt, så han tyckte att jag skulle lägga denna till min samling för framtida bruk.



Jag nämnde att jag hade en DS7 motor som jag hade hittat på den lokala skroten för fyra veckor sedan, och att ramen skulle kunna passa utmärkt till den motorn. Vi snackade runt om annat och kom plötsligt på att vi kanske skulle kolla ramnumret och även motornumret på min motor, och vad skådar vi: matching numbers!


Yamaha ramen har nu återfått sin motor efter alla dessa år, snacka om kusligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar