onsdag 21 december 2016

Hojar jag haft/byggt nr 9: The green frog, Gröna grodan, Triumph trail 750cc. Dett var min åka-ut-i-skogen-och-fiska-Triumph. perfekt för grusvägar till närmaste sjö för lite rogivande fiske. Ramen en är en oil in frame, motorn en upp hottad T140 som inhandlades på blocket och sas var renoverad. Ja Ja..renoverad det vet man ju var det är och lovas i annonsen, men ack så jag bedrog mig, motorn gick fantastigt, den hade som lovats Norman Hyde kammar högkomp kolvar, med en underbar gång, på toppen av det placerade jag ett par mikuni 32mm. Jävlar vad den gick fint, så här ska en Traja varva, den hade så att säga det riktiga "pulling forward" drog på alla växlar och en varvräknare var helt onödigt man fick bar hålla igen den, för framåt var det den ville. Den bäst traja jag haft,och den enda hoj jag faktiskt ångrar att jag sålde men man kan ju alltid bygga en ny. Att den fick namnet gröna grodan säger sig självt, guld och grönt med klassiskt randad Triumph tank, utrustad med de rätta tillbehören för några dagar uti det gröna ..ryggsäck, fiskespö, yxa, kniv, spade, och sovsäck.Vad mer behövs ? Jo, en schysst traja förståss, helst grön!























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar