torsdag 22 mars 2012

Bikes Honda XL250cc

Provkörde XL250 idag, efter oljebyte, och ventil och kamkedje check..inget kraftpaket precis, fast lung och stadig..såg att den är drevad 15x45, kanske 14 skulle vara bättre? Stämmer som Thomas säger att den ska dras ut på växlarna, annars tycker jag att den även känns strypt med de två originalburkarna till avgaspuffra, ska ta och prova att lufta upp den med ett annat slut system.. .. denna XL på E-bay har fimpat slut burken....












3 kommentarer:

  1. Tjena Urban.
    Min XL250S,-81 är omdrevad till 15/48.
    Den axar hyffsad bra och vid landsvägskörning går den bra ca 110-115km/t (max) med 7500rpm. Den är rolig att köra allafall dok inte allt för långa sträckor. Körde Mälarent runt (3/4delar) med den. Inte så kul på slutet... ;-)

    SvaraRadera
  2. tror du har rätt ...passar nog bäst på kurviga grusvägar..satte dit nytt drivpaket igår..sammasom satt på tidigare,,15/45..alldeles för slött.,,trött...ser först nu att för busgrus körning..bör man ha 15/51, 14/48, alt 14/51...bar att byta, så blir den nog roligare :)

    SvaraRadera
  3. De' e' bara att byte å byte och hitta rätt. Lite trött är min med, men Jag kör helst på mindre och kurviga asfalterade vägar, dåligt med grusvägar runt Kungsbodarne ;-D

    SvaraRadera